söndag 25 januari 2009

Helgen har gått fort, som vanligt. Vi har varit en tur till Göteborg, men blev alldeles trötta för hjälp så mycket folk...! Men det var ju lönehelg, så det var väl inte så konstigt. Jag köpte i alla fall en blus på rea, halva reapriset t.o.m. Sen tröttnade jag, usch jag gillar egentligen inte rea och att trängas med folk. Jag köpte ialla fall en födelsedagspresent också. Idag har vi varit hos lillasyster och gratulerat henne, hon fyller år i dagarna. Massa goda kakor hade hon bullat upp med. Gott!

För nån vecka sen läste jag ut den här:
Vita nätter, av Ann Cleeves.
För nästan precis ett år sedan läste jag den första, Svart som natten. Den tyckte jag mycket om, så jag har sett fram emot att få läsa nummer två. (Det ska komma ytterligare två böcker i serien). Och jag blev inte besviken. Den här är nästan bättre än den första.
En välskriven deckare som utspelar sig under sommartid på Shetlandsöarna. Detta är en bok som jag hade sträckläst om jag hade haft tid, den är svår att lägga ifrån sig. Att jag dessutom inte kan lista ut vem mördaren är, det kommer som en överraskning i slutet på boken, är förstås ett plus!Miljöskildringarna får en verkligen att bli nyfiken på Shetlandsöarna, jag skulle gärna vilja resa dit. Man känner sig förflyttad dit, man kan nästan känna den salta vinden från havet, och se de gröna sluttningarna.
Ser fram emot del tre!


Här kommer också en lista på de böcker jag läst 2008:
Försvinnanden, Jodi Picoult

Inga kommentarer: