Från Ålesund körde vi genom Geirangerdalen till den lilla byn Hjelle.
Vilken resa!
Slingrande vägar mellan höga fjäll.
En bit via färja...
...och sen blev de slingrande vägarna till serpentinvägar
med skarpa kurvor och vyer som fick en att tappa andan.
Tyvärr var vädret inte det bästa, det var molnigt och regnade stundtals.
Men vackert var det trots regn och moln!
Ju högre upp vi kom desto kallare blev det.
Och här uppe där is och snö ligger på topparna visade termometern på 5 grader.
Vi körde faktiskt tillbaka hit upp nästa dag,
ville se det igen!
Det tog bara en halvtimme att komma hit upp från Hjelle där vi bodde.
Dessa höga toppar och djupa dalar...
Så mäktigt, så hisnade vackert, det gav mig gåshud...
Vatten som forsar ner för fjällen...
Gamla fäbodstugor på fjällsluttningarna, getter som går och betar.
Man känner sig så liten som människa jämfört med naturens storhet.
...och tänker på vad vi små människor gjort och fortsätter göra som förstör vår vackra planet.
Efter några timmar på dessa vägar kom vi fram till
Hjelle Hotell.
Detta charmiga hotell har varit i samma familjs ägo 125 år.
En riktig pärla,
som ligger sagolikt vackert vid Opstrynsvatnet i Hjelledalen.
Jaa, här var sååå fint!!
















.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)















.jpg)











.jpg)




.jpg)









NY.jpg)

