lördag 20 juli 2024

Sommaren är full av födelsedagar i vår familj.
Juni, juli, augusti - ja, nästan alla fyller år dessa månader!


 Många jordgubbstårtor blir det!

När N fyllde år i början på juli bjöd jag på pasta Carbonara,
hans favoritmat!

Men jag hade egentligen tänkt fixa en picknickkorg med lite godsaker, 
ostar, kallskuret, småpajer m.m.
och ta med honom till en av våra vackra utsiktplatser 
när han kom hem från jobbet.
Men det var inte väder för det, regntunga skyar och lite småkyligt.
Så jag fick ändra i menyn och då blev det pasta istället.


...och sen packade jag med jordgubbstårta och kaffe 
och så tog vi bilen hit efteråt!


Och titta!


Vi fick lite kvällssol här uppe på berget!


Nästa födelsedag, Jonathans, då blev vi bjudna på surdegspizza.
Här,


Även den här dagen var det regn och rusk...
Så vi satt inomhus.
Mysigt och väldigt goda pizzor!


"Räkan" hette min pizza. Mums så god!!!


Ja, allas pizzor var verkligen supergoda!

1 kommentar:

Channal sa...

Hej Ninnie! Vilken fin födelsedag du fixade till din make. Vore smidigare om födelsedagarna låg lite utspridda under året. Vi har TRE födelsedagar runt jul! Inte så perfekt tajmat. Den där pizzan räkan ser ut som min favoritpizza. GOTT! Imorgon flyger vi till Grekland. Så sol kommer vi få. Hoppas även solen fortsätter att skina här hemma.

KRAM Anna