söndag 21 juli 2024

 Vilken härlig dag!


🎵Blå blå vindar och vatten, blå blå himlar och hav...🎵


Vi tog oss ut på sjön med båten efter frukost.
Fläktade skönt...


Ankrade vid en klippa.


Svalkande bad och lite fika.


Sommaren när den är som bäst!


Värmen steg,
 och under eftermiddagen steg temperaturen till 28 grader.

Jag tillbringade resten av dagen i en solstol i skuggan och läste!
Och tog en tur med kameran i trädgården.


Mina frösådder växer och blommar för fullt!




Tagetes, eller sammetsblomma som jag tycker är ett vackrare och mera passande namn.
Kronbladen ser verkligen ut som gjorda av mjukaste sammet!




Humlor och ljuvligt doftande lavendel.


Mina afrikanska liljor som jag haft i flera år blommar,
en blå och en vit.


Ringblommor har jag sått många.
De ska bli till ringblomssalva sedan!


Massa goda salladshuvuden...


Min lilla följeslagare.


Hon låg under solstolen en stund, men sen gick hon in i skogen.
Där är det ju svalare, hon gillar inte värmen så mycket.


Tack för idag,
tack för en underbar sommardag!
Ja, det är väl precis så här svensk sommar ska vara?
En blandning av soliga, varma dagar,
 molniga och svalare dagar, 
regniga dagar.

Inga kommentarer: