tisdag 4 april 2023

 Vårtecken!




Ja, solen sken från en knallblå himmel hela helgen,
men...det var iskallt!!
Friska nordvindar, men solen värmde ändå.
I ansiktet, i själ och hjärta.


Vi gick bort till badklippan,


...hade med lite fika och låg sen här med solen i ansiktet en stund.
Underbart!
Sjön låg blå och glittrande,
jag blev sugen på att bada!
Men vattnet var iskallt!!!

Där borta bor vi.

Ett säker vårtecken såg vi,
citronfjärilen!


Och glada små tussilago!


Den här vintern har varit så lång, nu vill jag ha sol och värme!
Tänk att man aldrig säger så om sommaren,
( i alla fall gör inte jag det)
"den här sommaren har varit så lång, 
nu vill jag har mörker och kyla"!

Heja våren!!!

2 kommentarer:

Channal sa...

Hej Ninnie! Åh, tussilago! Min favoritblomma. Har inte sett någon än här. Vi har haft en solig helg. Idag grått med krokusen blommar på gräsmattan fint! Önskar dig en skön vecka. Jag ska plocka fram mina akvarellfärger idag tänkte jag... kul! KRAM Anna

Malin sa...

Jo, det finns de som tycker sommaren är för lång och vill ha mörker och kyla, lillasyster tex 😉