måndag 31 oktober 2022

Min helg.
En grå lördag och så en söndag med 
SOL!

På lördagen var vi på matmarknad, 
i en stor lada ute på landet.


Sen ett par år tillbaka har det varit matmarknad här ett par månader på hösten.
Här kan man handla varor av lokala, ekologiska producenter.
Grönsaker, mejerier, kött m.m.
Mycket folk,
 vi träffade flera bekanta som kommit på samma tanke,
att åka hit och handla. 
Så roligt!

Vi körde vidare till nästa by,
Alboga,
där det också var marknad vid Blommor&Jord och 



Jag köpte fina ljungplantor, 
så nu blir det höstplantering utanför huset.


(Men faktiskt så blommar mina sommarblommor fortfarande,
otroligt!)
Chokladpraliner köpte vi också förstås,
mums!


Sen åt vi god lunch, och fikade på mysiga Crea Diem,
bokcaféet i Od.




I går tog vi upp båten för vintern.


Ja, det blev faktiskt sista båtturen förra lördagen,
 när Vilmer o Lilly var här.

Vi städade och tvättade rent båten och svepte in den i presenning,
nu får den gå i ide tills våren kommer.



Sen skingrades de grå molnen och solen tittade fram minsann!

Så efter lunch packade vi med lite fika så gick vi ut på en liten vandring.
Vi gick längs nästa sjö - som är sammankopplad med "vår" lilla sjö via en liten bäck.


Längs med sjön...



...upp på toppen av berget vid Liagärde 
där man har en milsvid utsikt!


Så vackert!


Sen ner till sjön igen,
genom hassellundar och hagar.





En härlig helg!

1 kommentar:

Channal sa...

Lugn skön helg och vilken vacker utsikt! Kan påminna lite om mina trakter. Båten uppdragen och klockan omställd! Ovanligt varmt har vi också. Det tycker jag är skönt. KRAM Anna