onsdag 2 november 2022

Det är november.
Nej, det är inte min favoritmånad.
Jag tycker det är jobbigt med de allt kortare dagarna, 
mörkret som tilltar för varje dag.
Och vetskapen om att det är v ä l d i g t
långt till våren,
solen och ljuset.
 
I går, första november,
var jag på bio på eftermiddagen.
Ett väldigt bra sätt att tillbringa en grå och regnig novemberdag!
Så här kommer ett filmtips!
Jag mötte min syster på biografen efter att hon slutat jobba,
och så såg vi denna härliga och mysiga film;

"Mrs Harris goes to Paris"

En härlig dramakomedi,
om att följa sina drömmar och aldrig ge upp,
trots att det ser mörkt ut ibland.
Javisst, 
väldigt förutsägbar och väldigt mycket feelgood -känsla,
men såna här filmer behöver man verkligen ibland!
En karamell!!
Vackra bilder från Paris, 
och så alla vackra klänningar...
Ja, jag gillade verkligen den här filmen!

När jag ändå var i stan så passade jag på att köpa lite fler penslar,
i konstnärsbutiken.
Ja, jag har börjat måla med mina gamla akvarellfärger!
Å, det var såååå längesen,
men faktiskt har jag sparat mina gamla färger.
(och köpt lite nya också).
Så roligt att måla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Jag tycker absolut att du ska fortsätta måla. Välgörande för kropp och själ. Kram Anki 🤗

Anonym sa...

Den filmen vill jag se! Dina akvareller är jättefina. Vi är lite lika på mycket du och jag, tycker jag. November är ovanligt varm. Läskigt på riktigt. Gillar normaltiden men inte att det är kolsvart kl.17:00.

KRAMAR Anna