fredag 28 oktober 2022

 Grådagar...
Ja, den här veckan har verkligen varit grå!


Men inte helt och hållet,
nej ännu lyser flera av lövträden i starka färger mot den grå himlen.




Vackert!

Milt, med vindstilla dagar.
Ja, igår visade termometern på 14 grader!
Men det känns ändå lite rått,
luften är ju så fuktig.


Jag har promenerat...
In i skogen,
i den fuktmjuka gröna mossan,
över stock och sten.
Ja, jag går lite "off-road" - och ser vart jag hamnar...
En dag kom jag förbi en massa trattkantareller!


Jag är ingen svampplockare,
ja, vanliga gula kantareller kan jag plocka med mig,
men andra svampar har jag inte plockat.

Men så hittad jag de  här.



Är lite osäker på svamp, så jag ringde Emil som vet mer.
Jodå, det var trattkantareller.


Så jag plockade med mig en full påse.
Som att hitta en skatt!

Lilla ön ute i sjön från en glänta i skogen.


Alltså, tänk att det kan växa träd,
på en liten, liten klippa i sjön.
Tre stycken dessutom!



En annan dag
 gick jag ända bort till kyrkan.


Hade med lite blommor och pratade en stund med lille Louie.



Vi har satt upp fågelmataren ute vid skogskanten.
Först var där inte en enda fågel,
trots att jag sa till fåglarna jag såg på mina skogspromenader att komma hem till mig och äta...
😉
Men nu är där full fart runt fågelmaten!
Talgoxar, blåmesar, rödhake,
koltrast, hackspetten
och igår kom den här stora, vackra fågeln på besök;
nötskrikan.


Idag är det fredag igen.
De säger att det ska bli lite sol i helgen.
Hoppas, hoppas!!
Solen gör ju livet lite gladare,
eller hur?
🌞

1 kommentar:

Channal sa...

Även om din vecka var grå så är dina bilder färgglada och fantastiskt vackra! Så fint ute.

Lilla Louie, minns honom. Minns min brors Maria och det blir 37 år sedan i januari. Det hände med henne precis som med eran lilla Louie. En ängel kom och vände. KRAMAR Anna