tisdag 11 oktober 2022

 39 år!
Ja, så länge har vi varit tillsammans,
jag och min N.
8 oktober 1983 träffades vi för första gången.
Och sen dess har det varit vi två.
Min älskade, min man, min bästa vän,
min kärlek, min trygghet och mitt stora stöd i med och motgångar.
Ja, mitt allt i livet!
Vi har haft det tufft emellanåt,
kämpigt ekonomiskt när våra tre barn var små,
och mycket jobbigt men också mycket härligt och roligt som hänt oss
 -precis så som det gör för oss alla.
Men genom allt en stor, stor kärlek till varandra.
Så, 
hurra för kärleken!

Vi firade med att åka iväg på en mysig hotellövernattning.
Inte så långt bort,
bara till Mullsjö Hotell.
Här har vi aldrig varit förut ( jo, i Mullsjö har vi varit men inte på hotellet)
och blev väldigt positivt överraskade.
Vi blev bjudna på "afternoon tea", 
med kex, ost och frukt och goda kakor när vi kom dit.
Gott!
Hotellet ligger fint lite utanför samhället alldeles vid sjön.
Mysigt, med nyrenoverade rum 
och fin relaxavdelning där vi tillbringade eftermiddagen med att simma och bada bastu.





Utanför fönstren strilade höstregnet ner, men vi hade det härligt här inne.
Dessutom hade vi poolen helt för oss själva!

På kvällen åt vi en trerätters middag.
Först Toast Skagen med sikrom o citron,
 sen huvudrätten;
vildsvinsstek med smörstekta kantareller, 
chevrecreme och blåbärsbalsamico & potatisgratäng
och till sist dessert: 
hallon-champagnedessert med brynt smörkräm,
 halloncoulis och krossad choklad.
Allt var väldigt, väldigt gott!! 

Dagen efter sken solen utanför vårt hotellfönster!

Vilken tur - för vi skulle gå på vandring i Ryfors, 
som ligger strax väster om Mullsjö.


Här kan man gå flera olika leder,
vi gick Ryforsleden - den orangea - som är 6,5 km lång 
och går genom den gamla bruksfastigheten Ryfors ägor,
med anor från 1700-talet.

Vi gick först genom "gammelskogen",
en skog som är naturreservat och stått orörd sen 1700-talet.
Höga gamla granar, vackra mossor och små skira svampar


 Balanserade över "Pinnabron"...



...en bro byggd av glesa slanor av gran,
halt och ganska läskigt att gå över.
Man vill ju inte ramla i ån!



Förbi Skandinaviens första golfbana (anlagd 1888) 
som fortfarande är i bruk,
och här uppe kan man vid klart väder se ända bort mot Grännabergen.



Men vädret var inte så klart idag som vi trodde på morgonen,
nej, det regnade en hel del emellanåt!
Men vi såg en räv här istället för utsikten,
alldeles framför oss dök den upp.
Stannade upp lite och tittade på oss innan den slank iväg in i skogen igen.
Så fin!

I'm singing (dancing) in the rain...!

Ja, vi njöt så mycket av både vandringen, vyerna och vädret!



Vi passerade också Ryfors nedre kraftverk,
där vattnet dånade ner från den spegelblanka dammen.





Utsikt över sjön Såken, 
strax innan vi kom tillbaka till startpunkten.




En väldigt fin vandringsled!
Vi har faktiskt gått här en gång tidigare, förra sommaren.
Då var det varmt, massor av blommor, 
och mängder med fjärilar.
Nu höst med skogen glödande i höstfärger,
ösregn  emellanåt, och det doftade av skog, 
svampar och fuktig mossa, luften var mild och syremättad.
Ja, en alldeles perfekt och så vacker 
oktoberdag!!!

Vi hade en alldeles underbar helgtripp!

2 kommentarer:

Channal sa...

STORT GRATTIS till er båda! Det ÄR fantastiskt! Länge leve kärleken och ni är LYCKOSTAR! Jag träffade mina flickors pappa dec.1980. Jag var bara 17 år. Det höll i 23 år. Blir glad när jag ser er! Underbart firande för er! Dina höstbilder är otroligt vackra!! TACK!!

KRAMAR Anna

Hannas krypin sa...

Stort grattis till er båda! Underbart ju! Jag har varit gift med min man i 17 år så där ligger jag lite i lä. Ni verkar ha haft det fantastiskt!