torsdag 6 oktober 2022

Men hu, vilket ruskväder det varit de senaste dagarna!
Ja, idag har jag knappt stuckit näsan utanför dörren.
Tänkte att jag skulle gå ut en sväng i skogen - precis som jag brukar - 
trots regnet och blåsten idag.
Men nä, idag det blev inte så...

Men, 
ett boktips kan väl passa bra om det ska fortsätta att vara sånt här innesittarväder? 
Jag har ju läst ut ännu en bok!
Ja, det har blivit ganska mycket läsning de senaste månaderna när jag varit sjukskriven.
Men bara på morgonen, eller förmiddagen.
Sen orkar min trötta hjärna inte mer läsning.

Den här boken
Sanningen om Audrey Wilde


av Eve Chase
var dock inte så bra som jag trodde.

Jo, har finns spänning, dramatik och mörka hemligheter,
och fina miljöbeskrivningar.
Men det känns ändå lite platt och tråkigt,
jag får ingen direkt känsla för någon av karaktärerna i boken.
Men eftersom det är en bok som handlar om ett olöst försvinnande,
så läser jag vidare, jag måste ju få veta vad som hänt!
Jag tycker att det blev ett bra slut på berättelsen ändå,
men i övrigt en bok som jag som sagt inte riktigt föll för.

Om bokens handling på Bokus:

När femtonåriga Margot och hennes tre systrar kommer till Applecote Manor i juni 1959
 förväntar de sig en stillsam engelsk sommar på landet. 
Istället finner de att deras faster och farbror fortfarande inte rest sig 
efter tragedin fem år tidigare: när dottern Audrey försvann.
Medan systrarna splittras av nya spänningar när två stiliga pojkar uppvaktar dem,
märker Margot att hon mer och mer dras in i livet Audrey lämnade efter sig.
Och när en het sommardag tar en dödlig vändning 
måste flickorna enas kring ett otänkbart val, eller slitas isär för alltid.
Över femtio år senare förälskar sig Jessie i Appelcote Manor, 
och övertalar sin man att det är den perfekta platsen för deras barn att växa upp. 
Men huset har en kuslig historia, och omgärdas av märkliga rykten.

1 kommentar:

Channal sa...

Tack för ännu ett boktips. Borde lägga ut ett jag också.
Trevlig helg och Kram Anna