fredag 16 september 2022

Promenad med bad!

Idag har jag haft en trött-trött dag.
Men en hjärna som liksom gått i ide...
Men efter lite mindfullnessövning och vila kändes det bättre,
och jag gick ut på en liten tur i skogen...


...och avslutade med ett bad innan jag gick hem.

Ja, jag har fortsatt att bada i sjön.
Inte (nästan) varje morgon som jag gjorde under sommaren,
men i alla fall någon eller några gånger i veckan.
Det är så härligt!
Nu väljer jag att inte bada på morgonen,
utan väntar tills det blivit lite varmare i luften.
I dag var det 15 grader i vattnet,
friskt och skönt!
Få se hur länge jag klarar att hålla på med detta...
I går träffade jag på en äldre kvinna vid bryggan
som sa att hon badar året om.
"Det är bara att fortsätta"
sa hon, "det är så skönt och en underbar känsla för kropp och själ".
Jag håller med!

Skogen är så höstvacker nu!



Och titta vad som ploppat upp i mossan efter ett par regniga dagar.


Idag är det fredag,
och jag har solrosor på soffbordet!


En av sensommaren och höstens vackraste blommor.
Så fina!


Jag har inte köpt snittblommor på länge, 
har ju kunnat plocka in buketter från trädgården hela sommaren.
Men idag åkte jag till lilla blomsterbutiken och köpte dessa ståtliga solrosor!
Jag älskar dessa stora gula skönheter som lyser av glädje.
Nästa år får jag se till att odla egna!
🌻🌻🌻

Trevlig fredag! 

2 kommentarer:

Channal sa...

Du ska vara rädd om dig! Skönt att du bor så nära naturen... dina bad låter härliga. Men för kallt för mig! Solrosor piggar upp! StyrkeKramar! Anna

Bosse Lidén sa...

Hösten har blivit mycket vackrare i dina trakter än här på ön. Vi väntar på att kunna ta fina höstbilder till vår fotoalmenacka 2023.
Femton grader. Du är en "galning". :) Jag vill alltid ha minst 20 grader. Men jag tycker du ska gå i den äldre kvinnans "fotspår".
Måste vara härligt att kunna vara självförsörjande under en lång tid på året, när det gäller att ta in blommor. Vi kan sakna den tiden. Solrosor var min favoritblomma i barndomens trädgård. Minns hur jag mätte och förde anteckningar om höjden. Den traditionen förde jag vidare till våra döttrar.