måndag 13 juni 2022

Juni
 - med underbara sommardagar.
Med både regn och sol, 
bra för blommor, blad och gräsmatta!
Ja, vår gräsmatta har verkligen tagit fart,
och våra pallkragar har blivit fyllda med växter.




Så nöjd, att omges med blommor och grönt är viktigt för mej!

Jag hade samtal med min läkare i fredags,
och blev fortsatt sjukskriven.
 Hela sommaren...
Jag mår inte så mycket bättre än innan.
Det är svårt att medge - och inte roligt att berätta.
Jag vill ju må bra!
Men min energi tar slut så fort.
Det är en både märklig och ofattbar känsla.
För min kropp är ju inte trött.
Men mitt huvud
- min hjärna är så utmattad och tömd på energi.
Och jag har inte riktigt fattat det än tror jag.
Jag tror att jag ska kunna fungera som vanligt,
jag har inte riktigt lärt mig att sätta stopp och vila innan jag blir för trött.


Jag trodde att jag snart skulle få tillbaka min energi
- jag har ju alltid haft så mycket av den!
Men det verkar ta tid, mycket längre tid än jag kunde föreställa mej.
Och jag blir så arg på mej själv ibland, att jag inte sa stopp och nej tidigare.
Men jag blir också arg på den arbetssituation som jag tvingats ha i flera år,
jag och mina kollegor på förskolan.



Men nu är det sommar -
och jag tänker ta tillvara den här tiden trots att jag inte mår som jag önskar.
Njuta av sommaren,
både soliga och regniga dagar.



Jag går mycket i skogen,
och gärna upp på bergets topp.
Mitt trösteställe...




Sommaren är så vacker.


I lördags var vi och hälsade på Emil en stund.
Och Sune.


(ja, det är svårt att ta bilder på katter - de vill ju vara så nära som möjligt!)


Och jag badar i sjön.
Kvällsdopp - ljuvligt!


Älvorna dansar där borta på ängen i sommarkvällen...

2 kommentarer:

Hannas krypin sa...

Nej det är inte enkelt att acceptera att man behöver vara hemma längre. Du verkar ha en bra läkare. Fantastiska bilder du bjuder på. Den där vinröda växten påminner mig om när jag var barn. Mamma hade liknande växter på sina fönsterbrädor.

Channal sa...

Underbara sommarbilder och du ska lyssna på din doktor... i vanliga fall slänger de ut patienterna i verksamheten alldeles för fort! Så ta ett litet steg i taget! Du måste vara rädd om dig vännen och njut av sommaren! Kärleksfulla STYRKEKRAMAR Anna