söndag 19 juni 2022

 Jaha, så har även vi drabbats av den här sjukdomen...


N kände sig lite förkyld och hängig förra helgen, han trodde det var pollenallergi.
Åkte iväg på jobbresa i måndags, 
och fick då ett sms om att en kund han besökt veckan innan testats positiv för Covid. 
 N gör ett test - och det visar sig förstås att det inte alls var pollenallergi, utan Covid.
Samma kväll känner jag att jag har lite ont i halsen...
N kommer hem på tisdagen och då testar jag mig också -
positiv jag också förstås!

Ja, så vi har haft sjukstuga här hela veckan.
Inte roligt...
Jobbig hosta, feber och så otroligt trött, matt och orkeslös.
Jaa, jag som var trött redan innan har känt mig som förlamad av trötthet.
Men idag känns det lite bättre,
skönt!


Tur att jag har blommor på ängen utanför mitt hus
 som jag har kunnat plocka in och njuta av.




Men å, som jag saknar min skog och mina skogsvandringar,
och mina kvällsdopp i sjön!
Det som är som balsam för själen.
Men snart så!

1 kommentar:

Channal sa...

Den där skiten finns kvar i samhället! Fick det efter tredje dosen vaccin. Hade det lindrigt! Men jag trodde att jag skulle slippa det. Hoppas du inte får några jobbiga symtom och att du mår bättre. Ljuvlig sommarbukett!

KRAMAR Anna