måndag 11 april 2022

Hurra för påsklov! 
Jaa, det säger jag trots att jag inte alls har påsklov.
Men påsklovet gör att vi nästan har halverat barnantal på jobbet.
13 barn istället för 22, så  - hurra för det!
Både för oss pedagoger, och för barnen. 
Vilken skillnad!
Lugnt och skönt, barnen leker tillsammans i lugn och ro - alla får plats, alla blir sedda och hörda,
alla får det vuxenstöd de vill, just när de behöver.
Det är inte klokt att vi annars har 22 barn, på två-tre vuxna.
Vi har haft det sååå jobbigt en längre tid, 
med så mycket bortfall av personal och inga vikarier och så gott som fulla barngrupper.
Jag har på sista tiden inte alls mått bra av denna arbetssituation,
känns som om jag inte har någon energi kvar.
I slutet av förra veckan orkade jag inte ta mig till jobbet, var hemma några dagar...
Jag blir så arg på den arbetsmiljö vi tvingas arbeta i, 
samma miljö som barnen också måste vistas i.
Vissa barn upp emot 45-50 timmar i veckan, 
det är inte bra.

Men som sagt, 
nu är det påsklov och vi som inte har lov får en lugnare vecka ändå.

Helgen ägnade vi åt att packa saker ( vi flyttar om ca fyra veckor!)
köra saker till återvinningen och sen blev det god lunch på italienska restaurangen i stan.
Mums!



I går blev det långvandring i skogen.
Underbart!
Balsam för själen!!



Det låg fortfarande snö kvar på sina ställen, 
ibland mer ibland mindre.
Men där solen kommit åt var det vårvackert och härligt!



Vårvackra är också veckans tulpaner -
gula och fina!






Och de röda, som blommat i två veckor.
Jag fick en kruka med tulpaner med lök i present, så fina!

1 kommentar:

Channal sa...

Älskar tulpanbilder, så fina! Alldeles för stora barngrupper... borde vara max 15 barn i en förskola. Skönt att det blir lite lugnare under loven. Samma sak på frita. Så kul och spännande med flytten... så nyfiken på huset!

KRAM Anna