lördag 16 april 2022

Påskhelg!
Solen skiner och våren verkar vara här på riktigt,
underbart!


I år blev det påskfirande med hela familjen hemma hos Jonathan och Anna,
Vilmer o Lilly.
( Ja, nästan alla - Alice är uppe i Åre över påsken)


Stora och lilla påsktjejen!
Glada, snälla, omtänksamma Lilly, sex år och lilla gullhönan Sally, snart två år.


Goa, gulliga Sam! Tre och ett halvt år.


Och Vilmer, snart tio år, som sålde majblommor,
och gillar att spela fotboll.
Våran stora, fina, snälla och goa kille!



Joni hade fixat goda hamburgare, 
med långkokt nötkött, biffar eller korv,
hemgjord barbecuesås och massa andra tillbehör.
Så gott!! 


Och sen kaffe och kakbuffé på det,
jag och Anna hade bakat.

Men innan maten blev det påskäggsjakt, förstås.



Titta så många ägg barnen hittade!!
De fick vänta här ute medans vi åt mat.


Det var lite kallt ute,
 så vi satt inne och åt.


Sen när alla var mätta blev det äggöppning,
och lek ute i trädgården.



Ett hav av scillor under kojträdet!


Sam är imponerad av att Lilly kan stå upp och gunga..!


Sam fick låna Lillys gamla springcykel.


Och Sally gick och gick och gick, med en av Lillys dockvagnar...




Sam var väldigt imponerad av Jonis gula sportbil,
"Gullan" som fått komma ut i vårsolen.



Ja, Sally också!

Sen fick Sam en provtur i bilen,
spännande!
Efteråt kollades motorn...







En härlig eftermiddag med alla våra kära,
sol och vår och glada barn!

🌞

Jag bjuder på en selfie idag,
på mig och min gullekatt som skymtar där bakom mig.



Jag hittade en klänning långt in i garderoben som fick komma fram idag.
(Sthlm, MQ)
Den hade jag på mig på Louies begravning för snart fem år sen,
och har inte kunnat använda den sen dess...
Men idag kändes det ok att ha på den igen!
(och en stickad väst över, på denna frusna människa...)
Louie har en stor plats i mitt hjärta.
En plats som inte skaver och gör riktigt lika ont längre,
den känns mera varm och full av kärlek till en pojke som alltid kommer att fattas oss.
💓
GLAD PÅSK!

1 kommentar:

Channal sa...

Så många söta gullungar och du är jättefin! Skilla... fantastisk blå färg! Ja, vilken härlig påsk vi fick! Nu får vi hoppas våren är här för att stanna! Solen värmer hela själen!

KRAMAR Anna