tisdag 1 mars 2022

Första mars, det är väl första vårmånaden eller hur?!
Det har varit en väldigt lång vinter tycker jag, 
mars och våren är välkommen!

Men mitt i den hoppfullhet som våren ger så fylls jag såklart av sorg, 
avsky och fasa inför det som sker i Ukraina.
Hur ett fritt och demokratiskt land kan angripas på det här sättet, det är obegripligt för mig.
Rädsla och oro -  hur ska detta ska sluta??
Jag lider med Ukrainas befolkning, och med de soldater som tvingas ut i krig.
Det är hela är bara så ofattbart...

Men...
Solen skiner, och himlen är blå ändå.
Vårkänsla i luften, och det är helt underbart!

I söndags var vi ute på tur i skogen.
Vi var vid ett vattenfall, inte så långt härifrån - nära mina barndomstrakter.
Fluxfallet,
även kallat Brudslöjan.
Det sägs att namnet kommer från en sägen om den unge soldaten Flux som dog i krig.
Hans trolovade blev så utom sig av sorg att hon kastade sig utför det 40 meter höga fallet 
iklädd sin bruddräkt, för att återförenas med sin älskade.


Solen sken från en blå himmel, snön var sådär vårvinterblöt och tung,
och fåglarna kvittrade när vi gick genom skogen upp till fallets topp.



Isskulpturer.
Naturens konstverk!





Sen gick vi till botten av fallet.


Magiskt vackert!
Vilken känsla - 
jag blev alldeles gråtfärdig av att stå här.
Naturens skönhet och storhet.
Överväldigande...

Sen tog vi bilen en bit längre bort, till Mollungens bokskogar.


Åt lunch här, 
i en glänta med solens värmande strålar i ansiktet.
Blundade och bara n j ö t...


Sen gick vi en runda här i bokskogen.



Mysigaste sommartorpet..!



Sånt som gör en lycklig...
💚

2 kommentarer:

Channal sa...

Vackra vinterbilder… naturen är balsam för själen i dessa tunga tider. Men även förr var det tungt… Fluxfallet! Så tragisk händelse.

KRAM Anna

Freedomtravel sa...

Vilka vackra bilder! Vårsolen gör gott i dessa annars tunga tider!!