måndag 21 februari 2022

 Vi åkte iväg över helgen, jag och N, 
för att fira min födelsedag med restaurangbesök och hotellövernattning.
Inte så långt, bara upp till Lidköping.


Lidköpings fina rådhus

Solen sken från en blå himmel, och det hade kommit lite snö igen.

Vi bodde på Hotell Edward en natt,
ett väldigt mysigt hotell i stan!


Vi fick ett stort och fint rum.




Vi gick runt på stan,
shoppade lite och åt lunch.


Jag åt moules frites,
sååå gott!!
 Jag tänker alltid på Normandie när jag äter musslor.
Å, fina, fina Normandie..!
En av mina favoritresmål....
Aldrig har jag ätit godare musslor än där!!!

Fika måste man ju också.
I fina kaffekoppar från Rörstrands förstås,
vad annars när man är i Lidköping?!?


Detta porslin är ju så fint,
jag skulle gärna vilja ha dessa kaffekoppar!

Ja, vi köpte faktiskt porslin, dock inte kaffekoppar utan 
nya mattallrikar - Swedish Grace i färgen Snö.
Så nöjd!
Funderade länge på vilken färg - men det blev ändå vitt tillslut.
Känns tidlöst och lätt att anpassa till olika tillfällen.


På kvällen gick vi till Mellbygatans ost & delikatesser
och åt så gott!




Eftersom J och A inte bor långt ifrån Lidköping kom de också med på kvällens middag.


Så mysigt!

Sen promenerade vi tillbaka till hotellet i snöfallet på kvällen.




På söndagen sken solen från en blå himmel igen.
Vi gick en liten sväng i Stadsträdgården.






Sen var vi i en stor antik- och vintagebutik; Vaner Atelier.
Massa fina gamla möber!





Sen åkte vi hemåt igen, och då försvann solen
 och den blå himlen blev grå av de inrullande snömolnen.


Skönt att inte ha så långt hem!
I bland glömmer man bort att man inte behöver åka så långt för att få en mysig hotellhelg.
Att bo en natt på fint hotell, strosa runt på stan, fika och äta gott
- det sätter guldkant på livet!

2 kommentarer:

Channal sa...

Stort GRATTIS!! Vilken fin present med hotell och fin middag. Mysigt! Swedish Grace i färgen snö har jag! Ida, min dotter har Ostindia. Kul med vackert porslin!

KRAMAR Anna

Från Glam till Damm sa...

Vilken mysig helg! God mat och lite nya omgivningar.

Jag var i Lidköping när jag var påväg till KInnekulle för att hälsa på vänner som har sommarhus där. Vi åkte in i Lidköping och handlade porslin på fabriksförsäljning. Så kul.

Ha det gott!

Varm kram,

Anneli