torsdag 30 december 2021

 Sista dagarna i december.
Jag jobbade bara måndag och tisdag den här veckan.
Det var väldigt lugnt, 
bara två barn på hela förskolan i måndags (ett syskonpar),
resten av veckan inga barn alls. 
Så, det blev lite rensande och iordningsställande av lärmiljöerna.

I går var mina syskon här på förmiddagsfika,
så mysigt!
Att träffa min bror var ju förstås extra roligt -
 jag har ju inte träffat honom sen han fick sin stroke för drygt en månad sen.
Men nu är han hemma från sjukhuset igen,
och har repat sig ganska bra, även om han fortfarande har vissa besvär kvar. 
Han har bla svårt att hitta ord ibland, 
läsa och skriva är svårt, liksom att räkna.
Och han är väldigt trött.
Men han är vid gott mod ändå. 
Ja, han är verkligen en kämpe, min käre lillebror.
Och jag blev så oerhört glad och varm i hjärtat av att få 
krama om honom igen.

I går eftermiddag var vi och tittade till vårt nya hus.
De har jobbat på bra, våra duktiga snickarkillar.
Väggarna var nu uppe inne i huset, och vi längtar efter att få flytta hit...
Fyra månader kvar nu.


Idag har vi varit en sväng till Jönköping.
Gick lite på stan,
och sen åt vi gott på Cyrano och efter det spelade vi boule där.
Så roligt!



(Jag hade den röda poängkulan...!)

Idag har jag läst ut den här boken, 
det blev därmed årets sista lästa bok.


Den var bra, ska berätta med om den så småningom!

I morgon är det nyårsafton,
och jag önskar alla ett riktigt 

GOTT NYTT ÅR!

2 kommentarer:

Freedomtravel sa...

Önskar ett riktigt Gott Nytt år!!

Channal sa...

Lyckliga ni som snart får flytta in i ett alldeles nybyggt hus! SÅ FINT!!
Skönt att din bror är bättre och har fått komma hem.
Gott Nytt År och KRAMAR! Anna