lördag 16 januari 2021

Lördag och hela veckan har gått i flygande fart!
Här kommer en bokrecension,
innan jag ska laga lite lördagsmiddag och sen spela nya favoritspelet, 
Wingspan med min N.

Så, 
sista boken jag läste 2020 blev den här:

Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden
 av Jenny Colgan

Den tredje och som jag tror sista (?) boken om Polly 
som har ett bageri på en liten ö utanför Cornwalls kust.
En mysig och lättsmält bok,
med lite julstämning.

Jag har läst de två föregående böckerna,
och tyckt om dem.
 HÄR och HÄR har jag skrivit om dem.
Mysiga, lättlästa och med vackra miljöskildringar 
och en huvudperson som är lätt att tycka om.

Mycket fokus på bakning -det handlar ju om ett bageri -
med läckra recept i slutet av boken som jag efteråt provbakat med goda resultat!
Och därtill en tam och mycket charmig lunnefågel som husdjur,
     Niel. 
Han hade dock en mycket liten roll  i den här boken, 
till min besvikelse.
Inte så mycket ljuva dofter av bakning heller, 
det saknade jag.

Nej, detta var inte den bästa av Colgans böcker,
men trots det en småmysig och lättläst liten bok som förgyllde mina juldagar i december.

1 kommentar:

Channal sa...

Vackert vinterlandskap... det lättar upp! Men kylan... brrr!
Jag håller på med den sjunde boken om Familjen Bridgerton. Så BRA!

KRAM Anna