onsdag 15 juli 2020

Semester är lästid!
Jag brukar alltid vakna tidigt, oavsett om jag jobbar eller är ledig.
Lediga dagar brukar jag ligga kvar i sängen, ta fram boken som ligger på mitt sängbord och 
l ä  s a.
Bästa tiden för läsning tycker jag!
Jag har en liten läslampa som jag fäster på boken.
Så himla bra för då blir det lättare att läsa även om det inte är ljust, 
och jag slipper tända sänglampan och väcka den som ligger och sover bredvid!

Denna boken läste jag ut senast,

Sommar i det lilla bageriet på strandpromenaden
Sommar i det lilla bageriet på strandpromenaden
av Jenny Colgan.

Andra delen i en serie om Polly som driver ett bageri i ett litet fiskeläge i Cornwall.
Första delen läste jag för ett tag sen,
HÄR skrev jag om den.

Den här boken gillade jag lika mycket som den första.
Härlig, mysig bok som man blir glad av att läsa.
Levande miljöbeskrivningar som gör att jag verkligen längtar efter att resa till Cornwall!
(Flera gånger har vi varit på väg att göra det, 
men av olika anledningar har det inte blivit av.
Och nu lär vi väl vänta ännu ett tag tills det ens blir möjligt..!)

Såklart en förutsägbar bok, man fattar direkt vad som ska hända,
- men ibland är det bara så härligt att läsa såna här böcker.
I alla fall när de är välskrivna, 
och det tycker jag att de här böckerna är.
Dessutom får man några recept i slutet på boken,
och jag har faktiskt provbakat ett av dem idag!


Polly Waterfords goda brödbullar!

1 kommentar:

Channal sa...

Visst är det härligt med feelgood? Älskar’t! Och Pollys brödbullar ser Delicious ut!

KRAM Anna