tisdag 19 januari 2021

 Efter några vackra, vita vinterdagar blev det mildväder idag.
Snön föll i stora, tunga flingor på eftermiddagen när jag var ute med barnen på jobbet.

När jag kom hem idag tog jag en snabb promenad i slaskväder,
eller ja, det gick inte att gå så snabbt för det var ganska halkigt med is under den blöta snön.
Skönt att röra på sig i alla fall.
Jag brukar ju träna på gym regelbundet annars, har gjort det i många år.
Jag gillar det, mår bra och blir glad, pigg och tillfreds av det.
Men sen i höstas har jag inte vågat gå dit,
utan istället sprungit eller gått promenader ute,
 och tränat pilates hemma i vardagsrummet.
Ja, det går ju det med, men åh - jag saknar verkligen  "mitt" gym
 och hoppas att jag snart kan börja gå dit igen.

Vi brukar ju också se till att komma iväg på längre vandringar på helgerna,
och i söndags var det så vackert i skogen.

Massor av snö!





I lördags var vi en tur till Göteborg,
hälsade på E och A en liten stund.
Vi gick också en promenad i stan.


Solen sken från en blå himmel och det var isande kallt.
Huuu!
Jag gillar verkligen inte kyla....usch det går ju genom märg och ben.
Vi gick vid Linnégatan och Hagaområdet.
Upp till Skansen Kronan...



Kunde inte låta bli att kika in i antikvariatet här i Haga.




Jag har köpt en rosenskärm.
En vacker gammaldags blomma.

Titta så fin! 

1 kommentar:

Channal sa...

Fantastisk vacker blomma! Här har också all snö försvunnit. Idag kändes det som vår.

KRAM Anna