måndag 9 november 2020

 Min helg!

Vi hade planerat att samla alla barn och barnbarn här hemma hos oss på tacobuffé.
En tradition i vår familj sen barnen var små;
vid  alla helgonsdag åt vi alltid tacos med spöktema.
Barnen klädde ut sig, vi dekorerade maten med (låtsas)spindlar, fladdermöss och annat som hör till.
Och det där har levt kvar, även sen barnen blivit stora, 
- varje år vid allhelgona bjuder vi på tacobuffé.
Men i år ställde vi in detta -med tanke på den ökade smittspridningen igen.
Tråkigt...för det är så roligt att ha hela familjen samlad ju!

Men vi träffade i alla fall Sam och Sally, 
och  T och E!


Vi möttes vid sjön, och så gick vi runt den, 
med ett fikastopp ungefär halvvägs.



Mysigt!


Trots det grå novembervädret är det ju ändå ganska milt och skönt.


Och barnen var glada.
Sally bara skrattar och är så nöjd med livet.


Liiite smalt på sina ställen...


Innan vi åkte hem stannade vi här på Båthuset och åt lunch.
Väldigt gott!
Och gott om plats, bara vi och en handfull personer till här.


Söndagen var lika grå den också.
Vi gick på långvandring, N och jag.


Härligt i skogen...



Lunch utanför vindskyddet vid Fjällsjön.


(Klicka på länken!)




Innan vi åkte hemåt stannade vi till en stund  hos min far (och mor) med lite farsdagsuppvaktning,
och blev bjudna på go-fika.

Men nu är det vardag igen, 
och jag har jobbat långmåndag, 7.30 - 17.30.
Puh...

Nu orkar jag inget mera idag.

1 kommentar:

Channal sa...

Fint att ni kunde träffas ute. Så SÖTA!

Ja, jag är innerligt trött på denna Corona!! Denna jul blir annorlunda. Vi kommer inte ses allihopa. Men vi får göra det bästa av det.

KRAM Anna