torsdag 5 november 2020

 Igår hade jag min lediga onsdag,
såå skönt!
Jag har ju gått ned lite i arbetstid sen terminsstarten i augusti, 
(bara tio procent) vilket innebär en ledig onsdag varannan vecka.
Och igår var det just en sån ledig dag.
Jag njöt verkligen av min lediga dag i går!
 Det kanske låter konstigt men det var nog den första av dessa lediga onsdagar som jag faktiskt kunde njuta av min lediga tid och ta det l u g n t.
Utan att känna stress,
trots att jag hade en tid att passa på eftermiddagen (tandläkarbesök)
Det kändes bra, 
för jag har haft en så stressig och pressad arbetssituation hela terminen och haft svårt att varva ned.
Kanske tar det lite tid innan jag fattar att jag faktiskt är ledig den där onsdagen varannan vecka! 


November är här med besked.
Regn, stormiga vindar och löven flyger...


Så är såg det ut i vår höstiga trädgård för en vecka sen






...nu är det knappt något grönt kvar och tomten var igår full av löv.


Men nu är de borta, för jag ägnade ett par timmar i går åt att kratta löv!


Vi är omgärdade av en massa ekar, 
och eklöv är inte de bästa för gräset så vi brukar kratta bort det mesta.


Det var ljumt och solen sken, så det var härligt att jobba lite ute!
Men idag har jag minsann lite träningsvärk i armar och rygg.

Titta här på min fantastiskt fina 
novemberkaktus!


Helt översållad med blommor!!!


Denna novemberkaktus är gammal, 
jag tror jag haft den i nästan 20 år! 


Jag brukar ha den utomhus hela sommaren och en bit in på hösten.
Sen tar jag in den, och då brukar knopparna komma.
I år har den en otrolig mängd blommor.
Så fin!

Imorgon är det fredag igen.
Hurra så skönt!

Inga kommentarer: