tisdag 6 oktober 2020

Jag har aldrig varit i Bretagne i Frankrike, 
men alltid drömt om att komma dit. 
Efter att ha läst den här boken blev min längtan inte direkt mindre;

Poste restante - ett brev till Locmaria 


av Lorraine Fouchet.

Vilken underbar bok! 
Jag njöt av att läsa denna förunderliga historia om Chiara som letar efter sin pappa.
En ljuvlig historia om ensamhet, kärlek, saknad, sorg och vänskap.
Det hela utspelar sig till största delen  på Groix, en ö utanför Bretagnes södra kust,
men också bl.a i Paris och i Rom.

Den här boken är en varm, engagerande och härlig berättelse
 som jag  gillade väldigt mycket!
I slutet av boken fanns en lista på musikstycken och sånger som nämndes i boken,
väldigt bra tycker jag! Flera låtar som jag letade upp på Spotify och spelade. 
 Dessutom fanns ett recept på en kaka som jag var tvungen att baka.
Så himla god!!

Brigittes Rosmarinkaka.


Mums!


Chiara vikarierade som cyklande brevbärare på ön.)

1 kommentar:

Channal sa...

Ja! Jag vill också till Bretagne och Normandie och till lavendelfälten i Provence! Undrar hur det blir efter pandemin.

KRAMAR Anna