tisdag 13 oktober 2020

En regnig helg i oktober.

Vi var i Göteborg i lördags. När vi åkte hemifrån hällregnade det och var mörkt och grått, men i Göteborg var det luckor i molntäcket så man såg den blå himlen och inget regn alls. 
Vi gick på stan lite - väldigt längesen sist! Jag köpte fina äggkoppar och ett par böcker. Såklart.
Kommer visst alltid hem med böcker...

Sen var vi på vår favoritrestaurang - Ma Cuisine - och åt lunch. 
Som vanligt fantastiskt gott!
Vi firade oss, jag och N. 
8 oktober 1983 träffades vi första gången,
det är otroliga 37 år sen.... med den bästa personen i mitt liv!
💓

I söndags fortsatt regnvädret, men emellanåt var det lite sol.
Vi åkte till Uddetorps Säteri, för att handla lite i gårdsbutiken.

Goda grönsaker från Sonia o Pierre som var där och sålde från sin ekoodling just denna helgen.


Uddetorp ligger så vackert högt uppe på en höjd med milsvid utsikt.


Det blev lite god fika här på caféet också!



När vi kom hem åt möttes vi av ljuvliga dofter från crockpoten 
som jag startat på morgonen.


Älgkalops.

Så gott!!!

Tisdag kväll och jag är redan helt utpumpad...
Jobbat långdag igår ( 6.00 - 17.30) och ännu en tidig dag idag, fast då slutade jag 14.15.
Jag brukar åka och träna på gymmet när jag slutar tidigt, men idag hade jag ingen ork kvar.
Åkte hem istället, och vilade.
Just nu har vi otroligt intensivt och krävande på jobbet.
En stor barngrupp (24 barn) och flera barn med speciella behov. 

Men jag hoppas vi kan få till stånd en förändring i indelningen av barn. 
Det här är ohållbart -för såväl barn som vuxna.



1 kommentar:

Channal sa...

Mysigt med en dag i Göteborg! Crockpot har jag aldrig använt. Spännande! Vilka böcker? Jag har köpt två. Lisa & Lilly av Lidalen och Berätta aldrig det här av Boisen.

Trevlig helg och KRAM Anna