lördag 30 mars 2019

Haha, ja det blev visst "en annan dag", och inte i morgon 
som nästa inlägg från Stockholm kom...
Alltså det här som livet...alltid fullt upp och ständigt något som ska göras och hinnas med. 
Puh!
Längtar hela tiden efter att få lite lugn och ro och "göra-ingenting-tid".
Samtidigt som jag är rätt dålig på att göra ingenting,
vill gärna va i farten.
Vet inte hur jag ska få ihop det där resonemanget riktigt
...men mer tid till att göra det där som är roligt-inte bara alla måsten -vore ju inte fel.
Nåväl, 
här kommer lite mer bilder från min fina Stockholmsresa
 tillsammans med min bästa syster o vän.

På måndag förmiddag åkte vi ut till Djurgården,
solen sken över vatten, båtar och en vacker huvudstad.


Vi besökte ABBA museet.
Vilken upplevelse!

Förutom att få se bilder och attribut från,
och också höra medlemmarna själva berätta om de så framgångsrika åren som ABBA
fick man själv prova på att sjunga i studio,
sjunga och dansa på scen,
dirigera till Chess,
m.m.
Roligt!
...även om man inser sina begränsningar både som sångare och dansare... 

Men det som blev den största upplevelsen för mej var att få se scenkläderna!




Som de här:
 kattkläderna.
Fina!
(suddiga o mörka bilder, inte det bästa ljuset att fotografera i...)

            

Det som alldeles särskilt imponerade på mej var att få se
Waterloo-kläderna!!
(dessa kläder är kopior)
Som barn tyckte jag att dessa kläder var såååå fina!
I alla fall tjejernas.
Att få se dem,
- de äkta!
gav nästan rysningar... haha galet, jag vet.
 Men visst är de fina?!?



Det här är de äkta kläderna, inlåsta i glasmontrar.


Efter en god lunch här, och lite shopping i museets butik gav vi oss iväg hemåt.
Vägen känns alltid lååång och trist när man åker hemåt,
men titta här vilken vy himlen bjöd på när vi körde förbi Brahehus vid Vättern.
Magiskt vackert!


1 kommentar:

Channal sa...

ABBA- museet var en rolig upplevelse och visst var scenkläderna wowupplevelse! Det som slog mig var att de alla måste ha varit supersmala. Så små klädstorlekar.

KRAM Anna