tisdag 26 mars 2019

En helg i Stockholm!

...med mycket SOL,
men därtill också isande kyliga vindar.
Brrr, jag har frusit!

Men att solen skiner från en illblå himmel är ju alldeles underbart!

Vi har haft en mysig, upplevelserik, kulturell och rolig helg,
min syster och jag.

En av dagarna började vi med att besöka Hagaparken 
och den tropiska regnskogen i Fjärilshuset.


Här finns också Nordens största hajakvarium.
Efter att ha gått runt i den tropiska och fuktiga värmen här inne 
gick vi en promenad runt Haga slott.
Det var iiiiskallt!!!

Sen åkte vi ut till Lidingö, och Millesgården.
Här har jag aldrig varit förut,
men ååå, vilket ställe!
En magiskt vacker plats,
med dessa imponerande skulpturer 
och det vackra läget på en klippa med vacker utsikt över vatten och stad...




Vi besökte också det makarna Carl och Olga Milles hem,
så vackert..!













Och här är bilder från Annes hus, makarna Milles sekreterare och värdinna.
Så här vill jag bo..!
Så vackert, rofyllt och färgrikt...


Fotografen:
Jag blev djupt imponerad av detta ställe!

Nästa dag besökte vi ABBA-museet,
också det en fantastisk upplevelse.
Mer om det i morgon!
...eller en annan dag...

1 kommentar:

Channal sa...

Vilken fin helg ni fick. Nu äntligen har det blivit lite värme. Förra helgen var svinkall! Läcker bild från Haga slott. Visst är Millesgården fantastiskt. En underbar plats jag aldrig tröttnar på.

Trevlig helg o Kram! Anna