måndag 24 mars 2008

Påskhelgen går mot sitt slut. Det har varit såå skönt att ha varit ledig några dagar, och att gå till jobbet imorgon känns inte särskilt lockande.

På långfredagen var vi hos mina föräldrar på god påsklunch, träffade mina syskon med familjer. Trevligt!

Jag gillar påsken, det är inte så mycket måsten som inför julen. Man kan bara njuta av att vara ledig, och så har man ju våren alldeles inpå knuten! Även om denna påsken har varit mer som vinter än vår... Men solen sken en del ändå, och det var såpass varmt att jag faktiskt tog fram ett par trädgårdsstolar, solen värmde så skönt i lä i solväggen på påskafton. Men idag ligger det snö på stolarna.

Äldsta sonen, J, och svärdottern, F, har varit på besök, och det blev ett längre besök än vad som var tänkt från början. De kom redan på påskaftons eftermiddag, och stannade tills idag, annandagen. Jättemysigt att ha dem hemma!

Mellansonen, T, har också sällskap nu, och han och svärdotter nr. 2 , E, har också varit här. Alltså var alla här igår på påskdagsmiddag, vilket förstås värmde i hjärtat mitt att ha alla samlade runt middagsbordet! Jag bjöd på god fläskfilérätt med salami och soltorkade tomater, recept finns här. Och till efterrätt blev det både chokladkaka med hallon och smaskiga minicupcakes som T och E hade bakat och bjöd oss på.

Vi har pratat, spelat spel, tittat på film, sett på gamla vidofilmer från förr, ätit gott och haft en jättemysig helg.

Idag var vi så på en liten tripp till Göteborg, mannen och jag. Vi strosade runt och tittade i butikerna. Bland annat var vi var in på NK och tittade, åh, där såg jag mycket fint som jag ville ha....Tyvärr var priserna inte riktigt anpassade efter min plånbok, men drömma kan man ju alltid.

Fikade gjorde vi iallafall, och sen fick vi bråttom hem för snön började dala ner i stora, tjocka, blöta flingor. Inga vinterdäck har vi ju på nya bilen, men vi klarade oss hem undan det värsta snöfallet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig påsk helg!
Glad påsk
och tack för påskäggen !!
:)

Anonym sa...

Ja Påsken är härlig, men iår saknade jag värme&sol!

Ja NK är väl inte direkt kända för bra priser!!

Ha det gott, kram Ninni