tisdag 25 mars 2008

Har ni ätit våfflor idag? Det har vi gjort i alla fall! Jag vispade snabbt ihop våfflor från köpt mixpaket, det blev många goda våfflor! Allra godast är förstås egengjorda våfflor, men jag hade inte tid med det idag. Till våfflorna ska det vara hjortronsylt, tycker jag, och inte grädde utan glass, det är allra godast! Frysta bär är också gott till.

I somras köpte jag ett nytt våffeljärn, efter att ha använt ett urgammalt, jätteklumpigt och stort järn i alla år, ärvt efter min mamma. Det var på tiden, nu gräddar jag två våfflor åt gången och dessutom dubblet så snabbt som det gamla åbäket!

6 kommentarer:

Åsa sa...

Jag hann inte med våfflor alls. Till helgen kanske...

hugan sa...

Det låter gott det ;)
Men det får nog bli en annan dag..!

Anonym sa...

Yes här blev det våfflor till lunch igår!! Håller med dig om hjortronsylt, däremot äter jag lika gärna grädde som vaniljglass.
Låter som om du har haft en härlig påsk! Ja visst är påsken nästan härligare än julen, mindre stress!

Mie sa...

Mina barn gillar inte våfflor, konstiga varelser, så hos oss används det dubbla våffeljärnet som smörgåsgrill;)

Fictive sa...

Åh nej! Vi missade våffeldagen! Det låter som att det var en väldigt god måltid iaf! Idag lagar Jonathan mat, det blir hans jättegoda biffar! MUMS! Ha det fint! //Frida

Desiree sa...

Det blev inga våfflor igår men till helgen förhoppningsvis. Jag gillar inte heller grädde på mina men glass, bär eller frukt är jättegott.