torsdag 20 mars 2008

GLAD PÅSK!

Idag är det faktiskt vårdagjämningen, visst är det härligt ?! Trots snön som ligger utanför tycker jag att påsken har så mycket vårkänsla över sig. Påskliljor, penséer, gula fjädrar, björkris...
Det ska bli så skönt med fyra lediga dagar! Imorgon blir det påsklunch hos mina föräldrar med alla samlade, trevligt.
På påskdagen kommer sonen och flickvännen hem på besök. De firar ett år tillsammans idag, grattis till er!


Kanske blir det en tur till Göteborg under helgen, för övrigt ska vi bara vara lediga och ha det skönt.
Jag hoppas på lite sol, fast jag vet att de utlovat mera snö till helgen...

10 kommentarer:

Desiree sa...

Glad påsk på dig. Hoppas du får det riktigt skönt och trevligt. Jag avundas er i Sverige som faktiskt får fyra hela dagars ledighet. Vi kommer ju ta ledigt imorgon men då ryker å andra sidan en semesterdag istället.

Cattis sa...

Vårdagjämning!
Bara vetskapen gör mig glad :-)

Önskar dig en mycket trevlig och solig påsk.
Kram
Cattis

Anonym sa...

Oj, vilken fin påskbild!
Önskar Dig och de Dina en riktigt skön, god och avkopplande påskehleg. Solen kommer bergis att titta fram ;-)

/ Airam

Anonym sa...

Vi håller tummarna för lite sol! Vi har precis varit ute..och Brrr det är inte det minsta vårlikt riktigt isigt!

Men visst är det härligt ändå, v i är ju lediga!!

Glad Påsk, Kram Ninni

Malin sa...

Glad påsk - vi ses snart!

Signes Vind sa...

Hittade till genom Poppins blogg o såg ett smaskigt kycklingrecept.
Gillar också Karin Alvtegens böcker jättemycket.
Ha en skön o god påsk!

Rajson sa...

Rart kort!
Ha en skön påsk trots snö och blåst(?)!

Poppins sa...

Hoppas du får en trevlig påsk! En tripp till Göteborg låter härligt.
kram

Ninni sa...

Vilka söta kort! Hoppas att du får lite sol på dig! Men ha en skön påsk även om det inte blir så...

Miss Marie sa...

Glad Påsk!