torsdag 29 februari 2024

Efter förra veckans hotellvistelse blev jag förkyld.
Ja, verkligen dunderförkyld
 - snorig, hostig, ont i halsen,
och redigt vissen.
Usch!
Det var längesen sist som jag var såhär förkyld.

Men, men...
det ska väl ge med sig.

Tråkigt - för i morgon hade jag planerat att åka till Göteborg och besöka
Röhsska design- och hantverksmuseum tillsammans med min syster.
Hon fick det i present när hon fyllde år i januari
- en dagstur till Göteborg med ett besök där.
Men det får bli nästa fredag istället!

Jag har hållit mig inomhus.
Vilat, läst, målat lite och vilat igen. 
Som tur är är det grått och trist väder som inte lockar till att gå ut.


Titta på min oxalis!
Den börjar ta fart igen efter vintervilan och har till och med glatt mig med en skir rosa liten blomma!




Alla mina födelsedagsblommor har vissnat nu.
Så igår åkte jag, förkylningen till trots,
 till blomsterbutiken i grannbyn och köpte nya blommor.
Jag behöver blommor!!



Visst mår man bättre med grönt, färg,
och levande blomster inomhus!?!



I förmiddags när jag ändå gick ner till brevlådan (som var tom)
fortsatte jag de150 meterna ner till sjön.
Å, så skönt att sitta där en stund!


Höra på vågskvalp mot stranden
(ja, nu är isen borta!)
lyssna på det ihärdiga och glada kvittret från en talgoxe,
känna det lätta duggregnet mot ansiktet,
andas in den friska, lätt kyliga vinden och faktiskt svagt, svagt känna doften av 
vår!



Ja, våren är på väg nu.

1 kommentar:

Channal sa...

Hej Ninnie! Ja, snart är våren här! Och snart är isen borta på Bråviken också. Vilken vacker akvarell du har målat! Älskar denna gamla klassiska klöverblomma med mörklila blad och ljuslilarosa blommor. Så vackert med alla dina blommor hemma. De piggar upp!

Fin kväll till dig! Må gott och KRAM! Anna