lördag 16 december 2023

Gråväder.
Ja, igår vände det från minus till plus,
dimman låg tät och hela världen blev grå.


Jag gick bort till min badklippa på förmiddagen.
För att komma dit går jag en bit på landsvägen längs sjön,


...sen genom en bokskogsdunge innan jag kommer ner till sjön.


Grått, grått, grått.
Men lingonriset lyser grönt!




Isen ligger över hela sjön.


Det var alldeles tyst och vindstilla,
det enda som hördes var ett stilla droppande från träden.

Så vackert,
så mjukt,
 så stillsamt.

Tidigare i veckan var det ett annat väder.
Isande kallt!


Snön yrde över isen här nere vid bryggan.
Det ser ut som om sjön frusit på ett ögonblick,
mitt i en vågrörelse!


Fåglarna har varit flitiga gäster vid vårt fågelbord,
det går åt massor av fågelfrö!


En del äter uppochner..!





Igår hämtade jag den här pojken på förskolan,
min finaste lille Sam!


Han hjälpte till att mata de hungriga fåglarna.


Sen var det dags att mata en hungrig barnmage!
Mellanmål -  med plättar, smörgåsar...
och pepparkakor.
Massor av pepparkakor..!



När farfar kom hem hjälptes vi åt att bära in julgranen som stått i garaget och tinat.
Så nu är det jul i vårt hus!

Vår lilla kisse blev väldigt nöjd över att ha fått ett träd inomhus,
hon lade sig under granen och myste.


Sen gjorde Sam detsamma;
"Titta, jag är också en katt som ligger under granen,
mjau!"


Sam lyste upp min dag,
den här goa, impulsiva, förståndiga lille pojken.
Så mycket kärlek...
Älskar dej!
💖

Idag ligger dimman tät utanför fönstret.
Det har regnat i natt, nästan ingen snö kvar nu.
Fröken katt var genomblöt när jag släppte in henne i morse efter hennes morgonpromenad.

Önskar en fin tredje advent!
🌟

1 kommentar:

Channal sa...

Hej Ninnie! Trolskt vackert med dimma och det gråa. Dimma hos oss just nu. Men all snö har regnat bort! Det är väldigt grått! Hoppades på en vit jul! Kanske ett mirakel händer!

Söta fina Sam. Förstår din kärlek till honom. Att ha sällskap med Sam måste vara som en vitaminspruta. Så mysigt! Det bästa som finns!

En riktigt fin tredje Advent önskar jag dig! KRAM Anna