fredag 24 november 2023

 Novemberfredag med SOL!
Himlen är isblå, och det är kyligt och krispigt ute.
På marken ligger lite, lite snö.



Jag går bort till min badklippa.
Och äntligen!
Ett dopp!!!


Som jag längtat efter det.
Det var en månad sen sist.
Det har ju mest regnat och blåst hela hela november,
och det inbjuder inte till bad. 
Men idag! 
Sol, vindstilla och sjön låg blank som en spegel.


Ja, kallt var det, termometern som fick ligga i vattnet en stund visade på drygt 6 grader plus.
Mössa på huvudet och badskor på fötterna och sen ett snabbt dopp.
En energikick!

Annars har det regnat och blåst utan dess like de senaste dagarna.
Ja, förutom en dag då solen visade sig en stund.

(bakduken med det fina broderiet gjorde ett av barnen i skolan!)

Jag hade bakat saffransbullar den dagen,
och tog sen en promenad på eftermiddagen.



Kolla så lååååånga ben jag har!
Ja, solen den kommer inte högt över horisonten nu.

Men ljus det behöver vi den här mörka tiden på året.
Så jag ska plocka fram lite stjärnor och ljusstakar redan nu tror jag!

Njut av helgen!

2 kommentarer:

Channal sa...

Hej Ninnie! Vi behöver verkligen ljuset! Solen sken även här. Tycker om när det står på nollan eller -2° och högtryck! Mumsiga bullar och jättefin bakduk. Önskar dig en skön helg! KRAM Anna

Mirre sa...

Oj så gott med saffransbullar och ni har också lite snö ser jag. Vi har fått massor idag