söndag 19 november 2023

Äntligen fick jag träffa Vilmer och Lilly igen,
två av mina älskade små!
Och äntligen fick jag se solen igen!
 Två underbara dagar!

Ja, i fredags såg jag blå himmel och sol,
det kändes som en evighet sen!



Jag hade stämt träff med två vänner för promenad och lunchfika
här på mysiga Vänga Kvarn.
Vilken tur vi hade att det var uppehåll, vindstilla OCH solsken!
Trippelplus!!!



Efter promenaden var det gott med fika inne på det mysiga caféet.
Vi satt nog ett par timmar här och njöt av bageriets surdegsmackor, goda bullar
och massa prat...



Och i lördags -
det bästa på hela helgen!
Att få träffa barnbarnen igen, vi har inte setts sen i september!
Vi möttes utanför deras skolas idrottshall,
där Lilly hade avslutning på sin dans med en dansuppvisning.
När Vilmer fick syn på oss sprang han i full fart och kastade sig i famnen på oss.
Vilken lycka! 

Vi bänkade oss på läktaren för att titta på Lilly på dansuppvisningen.
Hurra, vilken duktig tjej!!



Ja, alla barnen var så duktiga!
Och roligt att se att det bland nästan bara flickor också fanns två pojkar som dansade.



Stora röda rosor till alla dansare!


Och fler rosor till Lilly när hon kom hem!

Sen blev fick vi lunch och smarrig kladdkaka.
Och mys med barn och barnbarn.
Bästa!!



Åh, vad jag älskar dessa två!!!
💓💓💓💓💓💓



Och deras pappa och bonusmamma, förstås!
Jonathan har faktiskt haft corona, 
(en av anledningarna till att det dröjt så länge innan vi träffats)
och varit riktigt däckad av den. Men nu är han helt frisk igen.
Ja, jag har faktiskt hör fler och fler som drabbats av covid igen.

När det började bli mörkt satte vi oss i bilen och körde hem.
Drygt tio mils resa har vi mellan oss...

Trötta var vi när vi kom hem,
det var en lång dag.
Vi hade en tidig morgon denna lördag, 
för redan vid 7.30 kom en hel karavan med bilar upp till vårt hus.


Installation av solpaneler på taket!


Killarna som installerade var snabba,
de var klara innan lunch!
Nu väntar vi på elektrikern som ska koppla in dem.

Att skaffa solceller kostar en hel del, men jag tror att vi gjort det rätta. 
Detta är ju ett av de skonsammaste sätten att skaffa el,
för miljöns och framtidens skull.
🌞

2 kommentarer:

Marie Karlsson sa...

Vad roligt att få se barnbarnet och så stolt man blir kan jag tro. Varit härliga dagar här också med skönt väder

Channal sa...

Hej Ninnie! Helt rätt med solpaneler. Vi är jättenöjda med det. Filmer och hans pappa Jonathan är väldigt lika varandra, eller hur? Förstår lyckan när han kommer springande i din famn. Obeskrivlig kärlek! Kul med dansuppvisning också. Vilket fint kort Lilly fick, du som har målat! Visst blir man lycklig av solen. Den har inte visat sig hos oss. Mysig stund du fick med dina väninnor. Önskar dig en fin vecka! KRAM Anna