onsdag 6 september 2023

Varannan fredag är min syster ledig från jobbet,
 och just en sån fredag i slutet på augusti tog jag med henne på ett litet äventyr.
Såklart blev det en tur bland blommor och blad!
Tanken var från början att jag skulle ta med henne till ett självplock av solrosor
 som jag hittat i Varbergstrakten.
Men dessvärre hade de knäckts av stormen Hans,
så det blev lite andra blomställen istället.


En stor handelsträdgård,
med massor av blommor, trädgårdsväxter, krukor och inredning.



Kolla vilka stora dahlior!



Sen hamnade vi här,
på Johnssons Gård.




Det kom lite regn...

Det blev såklart lunchpaus här på mysiga 
Spiseriet!




Vidare till nästa blom och växtställe,
Träslövs Trädgård.



Här blev det fika!


Vi körde runt på småvägar,
och hittade en rolig butik fylld av både gammalt och nytt.



Framåt eftermiddagen körde vi hemåt.
Och gissa vad vi se när vi nästan var hemma hos mig!
Solrosor!

Ett helt fält med ståtliga, solgula blommor för självplock.



Och betalningen för blommorna gick till barncancerfonden.
Hurra så bra!!

🌻🌻🌻🌻🌻

1 kommentar:

Channal sa...

Hej Ninnie! Blir lite avis, vill också ha en syster! Vilket fint ställe du tog med henne till. Ett plats jag skulle älska att vara på. Ni fick en bukett solrosor. Finns flera sådana fält där jag bor. Måste ta mig dit. Ett solrosfält hade fått ihop 100.000kr till Cancerfonden. Fantastisk! KRAM