lördag 5 augusti 2023

En bok som jag tyckte mycket om!!


Roger och Rebecka
av Karin Alfredsson

En fortsättning på boken Vajlett och Rut, 
som jag läste förra året,
och också tyckte jättemycket om.

Dessa böcker är skrivna med så mycket kärlek och värme.
Det är en njutning att läsa,
ja, jag ville inte att den skulle ta slut!
Ville inte lämna  Vajlett och Rut,
 Ruts son Roger och hans vän Rebecka,
den lilla byn i Västerbotten och alla dess andra invånare,
naturen och den så väl beskriva tidsandan på 50-talet.

Dessa böcker fyller en med stor värme,
men också sorg och medkänsla 
för de handlar om livet,
om kärleken, om vänskap och medmänsklighet
om längtan, ensamhet och utsatthet,
om orättvisa och att vara annorlunda.
Ja, de gick rakt in i hjärtat på mig.

Dessa två böcker är nog bland de bästa jag läst!

LÄS!!!

1 kommentar:

Channal sa...

1000-TACK! Behöver lite boktips just nu och denna passar mig perfekt!
Skön söndag till dig! Strax fotbolls VM: Heja Sverige!

KRAMAR Anna