måndag 10 april 2023

 Jag tror att våren kom hit med påsken,
vem kunde tro det efter all kyla vi haft.
Underbart!


Här kommer en massa påskbilder.



Vi hade påskbesök i tre dagar,
långfredag, påskafton och påskdagen.

långfredagen kom min far och mor hit,
tillsammans med min syster.
Det blev lite påskkaffe en stund på eftermiddagen.



påskafton var de minsta gullungarna här,
Sam och Sally,
 tillsammans med mamma Elin och pappa Tobias.
Tobias - som kör tåg - jobbade tyvärr hela påskhelgen, 
men var ledig denna förmiddag så de kunde komma en stund.
Så bra!


Det blev påskäggsjakt förstås.



Jag hade ritat varsin karta till dem,
tillsammans kom de på vart de skulle leta.


Sen åt vi räkmackor och påskgodis inne,
det var lite kallt och grått den här förmiddagen när de var här.



Det bästa som finns...att vara med de små!

Framåt eftermiddagen kom solen!
Jag och N promenerade de ca 5 km fram och tillbaka till kyrkan.
Det blev så varmt i solen att jackorna åkte av!


Påskfint hos vår lille änglapojke,
Sam och Sallys storebror Louie.



I går på påskdagen bjöd vi på lite påsklunch.
Ungsbakad laxsida, potatis och kall limesås,
spenat&fetaostpaj, sallad,
ägg och sill och hembakt surdegsbröd.
Och korv och pasta!



Då var resten av familjen här.
Och Tage var här för första gången!


Alltså den här hunden...
Han är så fin, så snäll, så vänlig i sitt sinne,
ja, en fantastisk hund!
💛
Jag har aldrig känt mig så avslappnad med en hund,
och det känns så skönt!
Inte ens vår kattfröken var nämnvärt berörd.
Hon visade förstås att hon är en stor och respektingivande katt (!)
men sen hon gjort det tog hon det med ro.
Fräste till lite när Tage ville hälsa,
sen var det lugnt.



Efter att maten var uppäten blev det påskäggsjakt för
Vilmer och Lilly.
Vi hade skrivit en massa ledtrådar som vi gömt på olika ställen,
till slut ledde de till gömstället där påskäggen och varsitt paket fanns.





Lite klurigt emellanåt, med de löste det!



Solen sken och det  var varmt och vårigt ute!
Lilly tyckte det var roligt att få gå med Tage i koppel.



Vilmer och pappa J bygger ihop legobilen som var hans påskpresent.



Kom på att jag har en liknande bild från när Vilmer fyllde tre år.
Snart åtta år sen, tänk vad tiden går!!

Farmor, kan vi inte måla lite?
frågade Lilly sen.
Ja, såklart!


Titta så fint det blev!
Nu sitter denna vackra målning på kylskåpet och gör mig glad!


Jag är så glad att jag orkade bjuda allihopa den här påsken!
Men det var nog tur att alla inte kunde komma samtidigt,
och jag gjorde inte massa mat.
Lite enkelt,
och så köpt fikabröd, och köpta räksmörgåsar.

Det blev en jättefin påskhelg!
💛💛💛

Och vi njöt av solen, 
allihop!



💕

Till sist...
en gammal bild från sextiotalet...


Jag och min syster Liselott hemma hos min farmor och farfar en påsk 
för längesen.
Jag tror att jag är fyra år, min lillasyster ett och ett halvt ungefär.
En annan tid...

1 kommentar:

Channal sa...

Hej Ninnie! Vilken mysig påsk du fick, härligt! Så gullig bild på dig och din syster. Visst är det kul med gamla bilder. KRAM Anna