tisdag 21 februari 2023

Sol!
Ja, idag skiner solen från en blå himmel,
så härligt!


Fast det här är en bild som är någon vecka gammal,
jag har inte varit ute ännu idag.
Men senare i eftermiddag ska jag gå ut och gå en sväng med min bror,
det ska bli härligt.
Han fyllde år igår, så jag ska  köpa med mig en liten present!
Ja, vi fyller år med några dagars mellanrum,
jag fyllde ju år förra veckan.

Vi hade lite födelsedagsbjudning i söndags.
Så roligt att ha (nästan) alla i familjen samlade!
Det var så längesen jag orkade ha bjudning för alla,
och jag har varit så ledsen för det.
Men nu blev det en liten lunchbjudning!


Jag hade bakat pajer i förväg,
och fryst in.
Så var det bara att tina dem,
en stor Quiche Lorraine-paj och en grönsakspaj.
Den här goda, som jag nästan glömt av. 
Det var väldigt längesen jag gjorde den.

Till kaffet blev det belgisk chokladkaka,
som vi köpte från ett bageri. Den var väldigt mumsig!

Det var så roligt att ha alla här!!
Vi saknade dock Vilmer och Lilly (som har mamma-helg)
och Emil som var på konferens med jobbet.



Jag fick massor av tulpaner!



Och fina presenter.


En mjuk och go scarf i lenaste kashmir, som Elin stickat.
Så fin!


Avarellpapper,


...och dahliaknölar!
Så spännande att se hur de ser ut sen..!

Måste också visa mina små söta irisar, som blommar nu.
Som små konstverk!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis i efterskott🌷🌷 Fina presenter du fick! Gott med paj! Så smidigt att bjuda på det. Ha en trevlig dag. KRAM Anna