måndag 27 februari 2023

En solig helg!
Men kallt,
 minusgrader och nordliga vindar.
Vi åkte till Fluxfallet i lördags.
Detta vattenfall är så mäktigt!




Isskulpturer på bergväggen,
och vatten som forsar ner från toppen av fallet.
Vattnet rann även under isen.
Magiskt vackert!

Sen skulle vi äta lunch på Crea Diem Bokcafé,
men det var vinterstängt.
Så besviken jag blev...
Jag som längtade efter att värma mig med deras varma, goda Creme Ninon-soppa!
Och att botanisera bland alla böcker!
Men, det får bli en annan gång.
Vi körde vidare till Ulricehamn och åt gott på den ganska nyöppnade restaurangen Fiffis.
Jag åt en god pizza med grillade grönsaker,
 och N njöt av en väldigt god lasagne.

I går fortsatte solen att skina,
och den här dagen var det inte så blåsigt.
Både himlen och vattnet i sjön var knallblå!



Vi gick upp på berget.
Spanade på fåglar och åt medhavd lunch här.


Solen värmde och det var alldeles vindstilla.
Härligt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ninnie! Det var soligt och kallt här också i helgen. Jag höll mig inomhus. Men nu när jag ser fina bilder ångrar jag mig. Borde ha tagit mig ut. Så vackert! Idag har det varit som vår. Underbart väder! Inte alls kallt. Tänk att man kan tycka att +7 grader är varmt!

KRAM Anna

Från Glam till Damm sa...

Men vilken vacker dag ni fick.
Tusen tack för att du delar med dig av så många fina bilder från naturen. Hos er har våren börjat ser jag.

HA en riktigt fin dag och tack för dina kommentarer hos mig.

Varm kram,

Anneli