torsdag 2 mars 2023

 Är det våren som kommit?
Ja, men det känns ju så!
 Solsken som värmer i ansiktet,
blå himmel och smältande snö.


En pirrande glädjekänsla inombords.
Å, det var längesen jag kände det där glädjepirret inombords.
Min utmattning har tärt så på min sinnesstämning.


Så häromdagen när jag gick bort till badklippan i sjön,
i strålande vårsol och med fågelkvitter i öronen
och kände det där positiva pirret inom mig blev jag först förvånad.
"Vad är det här för känsla?" var min första tanke.
Jag kände inte igen den, det var ju så längesen jag kände så.
Men sen blev jag bara så glad!!
 


Njöt av solens värmande strålar här en stund.
Alldeles tyst, förutom det försiktiga vårkvittret från fåglarna.
En tunn isskorpa ligger på vattnet.
Men snart kanske jag kan börja bada igen??

Jag plockade med mig lite kvistar in.




Bokkvistar från den lilla bokdungen vid sjön.
Syrenkvistar från torpruinen i skogskanten mitt emot vårt hus,
och vildäpplekvistar från äppleträdet vid den gamla stenmuren.
Nu väntar jag på skirt ljusgröna blad!

Och titta!
Något tittar upp i rabatterna!


Några av alla lökar jag stoppade i jorden i höstas!

Ute på ängen smyger grannens katt omkring och spanar i vårsolen.

Och där mellan träden glittrade sjön i vårsolen idag.
Ingen snö kvar!


Några av mina tulpaner ser ut som skiraste siden nu.
De är ju vissna, 
men jag tycker att tulpaner är vackra i alla former!
Sparar dem så länge det går.
De här är från min födelsedag!




När jag inte varit ute i solen och promenerat
 och njutit av den gryende våren
har jag njutit här vid målarbordet!


Å, det är såå roligt att måla, det ger mig så mycket.
Försökte mig på att måla snödroppar.
Svårt..!



Snart, snart kan vi njuta av dessa igen!

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Åhh vilka fantastiska bilder och fint inlägg! Och visst är våren på gång...
Jag har också börjat måla igen. Så skönt för själen att låta färgerna flöda på ett papper, det är en stor glädje att skapa något med en pensel. Din målning är fantastisk!!!
Jamen lördag igen, helgen rullar på.
Kram från ett blåsigt Öland & Titti

Channal sa...

Hej Ninnie! Visst blir man glad när vårvärmen kommer! Tyvärr ska det bli kallt igen nästa vecka. Men snart har vi våren här på riktigt! Blir så sugen på att plocka fram mina akvarellfärger!

KRAMAR Anna