lördag 28 januari 2023

I går blev det en dag med sol!
Jamen, så g l a d man blir av lite solsken.

Redan vid 7.30 på morgonen såg jag att det skulle bli en solig dag.


Solen går upp över sjön
och färgar himlen aprikos, orange, rosa och lila.

Jag gick såklart ut och gick på förmiddagen,
frostigt och kallt och alldeles underbart!


Upp på berget, 
min favoritplats.



Tänk, om några månader kan man bada här igen..!

Sen åkte jag och köpte fredagsblommor!
Rosa krusiga tulpaner:




Men idag är det gråväder och regn igen...
Så jag njuter av brasvärmen inomhus.
Ja, jag har knappt varit utanför dörren.

N har varit och hjälpt Emil med att sätta upp ett skåp, 
men jag har varit hemma och tagit det lugnt.
Läst lite, 
målat några födelsedagskort...



Det är så roligt att måla!

En lugn lördag.


Lilla Lullan ligger och snusar bland soffkuddarna efter att faktiskt ha varit ute lite idag.
Hon är mest inne den här tiden på året, utelivet lockar inte alls.
Jag tror hon längtar efter våren...

Snart ska jag göra en fransk kycklingpaj,
"tourte de poulet" 
fylld med grillad kyckling, sötmandlar och grädde.
Väldigt god!
Och så blir det sista avsnittet av "Stjärnorna på slottet ikväll".
I år har det varit väldigt bra tycker jag!

Till sist en bild på en ståtlig besökare som varit här idag:


Ormvråken.
Så fin!

1 kommentar:

Channal sa...

Hej Ninnie! Du är verkligen en god vän till mig fast vi aldrig har träffats. Du målar så FINT!! Önskar att jag hade energi till att måla igen. Sen bor du så vackert nära naturen! Förra fredagens tulpaner står sig fint än här hemma hos mig. Dina rosa tycker jag om!

Skön söndag till dig! KRAM Anna