lördag 19 november 2022

Blå himmel och solsken
Ja, två dagar med sol har vi haft - underbart!

Jag har verkligen längtat efter att se himlen och solen,
så jag har förstås varit ute och gått.

I skogen...


...bort till min badklippa 


- och badat såklart!


Badskorna på och mössa på huvudet,
snabbt i och doppa sig i det kristallklara kyliga vattnet.
Inte hade jag kunnat tro att jag skulle tycka om kalla bad,
men å, det är en fantastisk känsla!

Och så förstås upp på "mitt" berg.


Men dagarna är korta,
vid fyra är det nästan mörkt ute.


Långt där borta ser jag kyrkan mitt i byn.


Solen sista strålar glöder som guld.


Så vackert!

Idag har vi haft en lugn dag hemma.
Jag har lagat slottsstek i min crockpotgryta,
och kokat lingonpäron på lingon från skogen.

N har satt på vinterdäcken på min bil,
och jag har satt upp lite ljusslingor ute,
varit och plockat mossa i skogen 
och pyntat årets adventsljusstake!

Ja, nästa helg är det ju första söndagen i advent.
Hur fort går inte tiden?!?

2 kommentarer:

Channal sa...

Hej Ninnie! Hur många grader är det i vattnet? Säger bara brrrr! Vi har haft sol också. Men idag SNÖ!! Brrrr igen! Men mysigt! Det blir mycket ljusare ute, mer ombonat. Ha en skön lördagskväll! KRAMAR Anna

Mamma C sa...

Vilka vackra höstbilder du tagit.
Jag och gubben vinterbadade i poolen när vi var inlåsta under pandemin här i Spanien. Poolen blev som lägst +8 grader i och det var kallt tyckte jag.
Ha en bra söndag.
Carin