fredag 11 november 2022

 Några bilder från ännu en regnig vecka.

I skogen märks det att det har kommit m y c k e t regn!
Det är blött, blött...
Och titta här:


Där det i vanliga fall är en liten bäck,
forsar vattnet ned i ett brusande vattenfall.
Den lilla spången över det i normala fall lilla vattendraget är översvämmad.


Ja, jag kunde inte ta mig över...
Så jag fick gå en annan väg.


Tur att jag hittar i skogen nu efter alla mina vandringar här!

Jag fick en massa lökar av olika slag av Emil,
sånt som blivit över i hans jobb.
(han jobbar för en trädgårdsfirma)


Jag gjorde en rabatt i ett soligt hörn av trädgården,
och satte dem där.
Ska bli spännande att se när och om de kommer till våren,
vad det är för blommor!?!

En dag var jag och hämtade Sam och Sally på förskolan.
Mysig eftermiddag med dessa gullungar!



I går kväll var jag i stan, 
och träffade mina gamla jobbarkompisar från min förra arbetsplats.
Vi brukar ses en gång om året ungefär,
sen flera år tillbaka.
Det är så mysigt att ses,
och så mycket att prata om - tiden bara rusar iväg.

I morgon åker min bror till Almunecar i södra Spanien.
Han har en kompis som har ett hus där, 
och ska följa med honom dit en vecka.
Så härligt för honom att få komma till värme och sol!
Jag är bara l i t e avundsjuk!
😉

Just där, i Almunecar, 
var jag och min syster en vecka i november för några år sen.
Det var ljuvligt!

1 kommentar:

Channal sa...

ÅHH Ha det underbart i Spanien! Hoppas du får ett fint väder!
Spännande att se alla lökar när de kommer upp i vår, kul!

KRAMAR Anna