onsdag 13 juli 2022

 Bästa stunden på dagen.


Morgondoppet.


Det finns inget bättre...

Att hoppa upp på cykeln och rulla ner de 150 meterna till sjön,
med solen i ansiktet och doften av nyslaget hö från ängen intill.
Att glida ner i det lite morgonkyliga vattnet och simma lite i det lugna, klara vattnet.
Sparka lite extra med benen,
för att inte småfiskarna ska bita mig i tårna..!
Ja, en gång var där en stor gädda som låg och lurade på botten precis vid bryggan.
(Men då väntade jag tills den simmat iväg!)


Efteråt sitter jag på bryggan och bara njuter av den varma solen, lugnet, 
tystnaden och stillheten,
och sommaren.

Passar på att traska in i skogen på andra sidan vägen innan jag trampar hem.
Plockar solvarma, söta smultron
som smakar gott till frukostyoghurten som väntar hemma i köket.






Kväll vid sjön.
Sjön ryker...
Det har regnat och blivit kallare i luften än i vattnet.


Jag gick upp på berget.
Där nere är "min" brygga.



På vägen tillbaka hittade jag kantareller!


Nej, nu är det dags att fortsätta måla.
Ja, snart är huset faktiskt färdigmålat.
Så bra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ljuvligt! Bästa mindfullness🙏🏻 KRAMAR Anna