söndag 10 juli 2022

 I fredags var det N:s födelsedag, och hans sista jobbdag innan semester.
Det ska väl firas, tänkte jag.
Så i går tog jag med honom på ett litet äventyr.
Inte så långt, utan precis lagom!

Vi startade med att ta oss upp för ett berg,
Texelberget.
Brant stigning uppåt,
och sen möttes man av den här vyn.



Så fint!


Ja, sånt som man blir glad och lycklig av!



Jaa, man ser faktiskt ända till 
havet!!


Ser du havet, turkosblått med vita gäss. 
Ja, för det var en lite kall och blåsig dag här hos oss igår.

Och dit åkte vi sen, till Varberg, som ju ligger vid havet.


Besökte först Träslövs trädgård,
där köpte vi lite blommor till trädgården.
Å, jag blir så lycklig av att gå runt på sådana här ställen, 
blommor och vackra saker....

Sen fortsatte vi in till Varbergs centrum, där vi åt lunch på Stadshotellet.
Gott!
Det var mycket folk i stan. 
Det var ju lördag, torghandel och semester.
Varberg är ju en sommarstad!
Vi gick runt lite, sen begav vi oss ut till Brukstorget.
Där finns en second handbutik - Vintagebyrån -
 och där  hittade jag det här fina fatet som jag köpte.


Sen blev vi fikasugna, 
och åkte till Café Kvittra som ligger i Naturum på Getterön.
Gott fika, och fin utsikt!




På vägen hem stannade vi utanför Veddige.
Jag hade läst om en turkosblå liten skogssjö med kristallklart vatten.
Den ville vi ju se så vi körde upp i skogen och gick ett par km in i skogen till sjön.
Vackert...


- och turkosblått vatten!



Funderade på att bada...
men det gjorde jag inte.

Vi var för trötta för att laga mat efter detta äventyr,
men vi hittade en restaurang med turkisk mat på vägen hem.
Där åt vi varsin tapasmeny,
så himla gott!
Massor av mat,
vi blev proppmätta.


En fin dag!

Och bad blev det istället idag på morgonen innan frukost.
Bästa stunden på dagen!



...liksom kvällsdoppet!!

💙💚💙💦

1 kommentar:

Channal sa...

Vilken fantastiskt fin födelsedag! Sverige är vackert... vilken natur vi har i vårt avlånga land! Älskar't! Naturen är verkligen i lisa för själen. Nu får ni njuta av ledigheten tillsammans och hoppas du mår bättre! KRAMAR Anna