tisdag 31 maj 2022

Första juni i morgon, och då är det
s o m m a r! 

Här kommer bilder från dagens kvällspromenad.
Det har varit en dag med omväxlande sol och regn,
och luften var syrerik och fuktig.


 Sommarblommor och syrendoft.








Titta vilka mörka moln som drar bort...


...och vi såg regnbågen!





Jaa, jag njuter verkligen av att bo här.
Jamen,
 det är väl självklart att en skogsmulle som jag ska bo så här!
På landet.
Med skogen som granne.
Och sjön.
Och bondgårdar med kor och får.
Gå på skogsstigar eller grusvägar.

Jag ångrar inte en sekund att vi vågade bygga ett nytt hus,
sälja det stora huset vi hade,
och flytta hit ut på landet.

Jag har nog längtat hela livet efter att bo så här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för att jag fick följa med på din fina promenad… kände doften av syren! Grattis till ert nya hem! Här blir en plats att slå sig till ro i. Underbart! Kramar Anna