fredag 11 mars 2022

Våren är ju här,
om än lite kylig och kall ännu.
Men att det är faktiskt är v å r  
kände jag i onsdags när jag var ledig.

Solen sken från en klarblå himmel,
och jag tog mig hit


- till ett av mina favoritställen!
Sjön låg blank som en spegel, 
det var alldeles vindstilla och det var upp emot 8-9 plusgrader.


Så härligt!


Jag gick längs med sjön,


...och sen en sväng upp genom byn.
Där jag såg de här lysande glädjespridarna:


Vårblommor!

Gick sen ned mot sjön igen,
 och ytterligare en bit bort förbi den lilla båthamnen där på andra sidan vassruggen.



Jag mötte knappt en enda människa,
den här onsdagseftermiddagen.
Passar mig perfekt, jag njuter av ensamheten, tystnaden och stillheten.
Lugnt och alldeles underbar härligt!




Nu är det fredag!
Och ikväll blev jag bjuden på god mat,
så mysigt!
 Vi åkte till stan, till en liten kvarterskrog 
Ett favoritställe, 
litet och gemytligt
med en liten meny med mycket god mat, och väldigt goda pizzor. 

Vi tog varsin pizza, så gott!


Trevlig helg!

3 kommentarer:

Freedomtravel sa...

Vilka fina foton! Härligt att våren är på gång!

Från Glam till Damm sa...

Men så underbart med lite vårbilder. Njut!

Här i Dalarna har vi fortfarande full vinter, snö, is på sjön och -10 grader denna morgon.

Ja, man påminns om att vi verkligen bor i ett avlångt land.

Ha en fin dag!

Varm kram,

Anneli

Channal sa...

Underbara bilder! Vi var i Göteborg i helgen och vi prickade in Sveriges varmaste plats! Ljuvligt väder! Så mycket folk som satt ute och åt/fikade!

KRAMAR Anna