måndag 17 januari 2022

Det var visst Tulpanens Dag i lördags. 

Jag skulle köpa nya tulpaner, för de gamla var vissnade. 
Ja, de slog faktiskt aldrig ut, utan skrumpnade mest bara ihop. 
Trist! 
Så när vi ändå var i stan så passade jag på att gå in på en handelsträdgård 
för att köpa nya tulpaner. 
Jag valde då en sort med dubbla blommor, 
de brukar vara bättre på att slå ut, i en härlig röd färg. 

Titta så fina!


Tulpaner är en av mina favoritblommor!
 
Igår var det en grå och regnig dag.
Vi tog en tur till Emil och Alice.
Köpte med oss goda hamburgare från Emmas Streetfood som vi åt till lunch.
Och så hade jag med en sockerkaka som jag bakat, till kaffet.





Vi hade en mysig eftermiddag i lilla torpet på Enebacken.

Lite senare på eftermiddagen spelade vi padel, N och jag.
Ja, nu har även jag prövat på den här sporten som blivit så poppis se senaste åren.
Det var tredje gången jag spelade, och ja, det går bättre och bättre..!
Roligt är det i alla fall!

2 kommentarer:

Channal sa...

Mysigt ni fick det tillsammans och väldigt fint i det lilla torpet. Tulpanen är en älskad favorit och den behövs i januari februari!

KRAM Anna

Från Glam till Damm sa...

Men tänk att få bo i ett torp. Det vore drömmen. Det ser så mysigt ut!

Vad snälla ni var som typ kom med både förrätt och efterrätt.

Jag har också varit med om att tulpaner bara liksom skrumpnat ibland. Så trist. Jag tror att det är skillnad på hur de har blivit behandlade under både leverans och hos inköparen. Man får se upp.

Varm kram och ha en fin kväll!

Anneli