fredag 14 januari 2022

2021 års sista bok blev den här:

 Stormvakt


av Kristina Ohlsson

Detta är en tjock bok, nästan 500 sidor, 
men det märker jag knappt för det här är en bok som bara flyter på och jag vill inte sluta läsa.
Det är en spännande historia om en försvunnen kvinna,
 med sympatiska  karaktärer som jag tycker om och vackra miljöbeskrivningar. 
Bokens handling är förlagd till Kungshamn och dess omgivningar i Bohuslän på västkusten.
 Jag var ju i de trakterna förra hösten och kan tydligt se allt framför mig!

Ja, författaren har verkligen förmågan att fånga en från första sidan.
Jag tycker också om att det inte bara är en kriminalroman 
utan i lika hög grad en roman om livet, 
om mänskliga relationer, om att våga eller att inte våga...

Jag ser fram emot att läsa fler böcker i denna nya serie av Kristina Ohlsson!


Idag är det fredag och ännu en vecka har svishat förbi.
Vi ska snart titta på veckans avsnitt av På spåret,
vi brukar tävla med i Duo-appen, roligt!

All snö har försvunnit, 
och idag var det nästan lite vårkänsla ute på eftermiddagen när jag var ute med barnen på jobbet.
Solen värmde i ansiktet - underbart!

Vi hade planer på att träffa våra stora barnbarn; Vilmer och Lilly,
den här helgen men de har haft Covid ( fast de mår bra nu) 
och är fortfarande lite i karantän, så vi får vänta med att träffas.
Tråkigt, för jag längtar efter dem så mycket!

Nästa vecka ska vi få vår tredje vaccindos, jag och N, det känns bra!

Trevlig helg! 

2 kommentarer:

Channal sa...

Tack för boktips! Jag spelar också i duo-appen! Fick 23 p igår! Kul!!

Trevlig helg och Kram! Anna

Från Glam till Damm sa...

Hej,

Jag älskar Kristina Ohlsson och har låst flera av hennes böcker. Tack för boktipset!

Ha en riktigt fin söndag!

Varm kram,

Anneli