tisdag 14 december 2021

Vi fick så mycket snö, 
och det var så juligt och vackert! 
Det blev ljust och rent och vackert ute.
Minusgrader varenda dag, 
tunn och lätt och fluffig snö.


Men igår vände det...
Plusgrader och tö, och  natten till idag regnade det.
Snön ligger kvar fortfarande,
men i mycket mindre mängd och det är blött och slaskigt.
Så trist...
Men jag hoppas vi slipper mera regn, så att lite av snön blir kvar
 eftersom det verkar bli kallare och minus igen.
Säger jag - som egentligen inte gillar snö och vinter!
Men det är ju så mycket ljusare med snö,
och ljuset uppskattar man ju sååå mycket nu i den här mörkaste tiden på året.

Lite helgbilder:

I lördags var vi i lilla kuststaden,
Varberg.
Handlade julklappar till barnbarnen,
men hu så mycket folk det var i stan..!
Det känns lite olustigt med trängsel och folksamlingar,
tycker jag.
Vi lämnade centrum och åkte ut till Brukstorget.
Hittade en gammal julgransfot i en antikvitets/vintage butik.
Kolla bara så fin!


Julgransfötter brukar ju vara så fula,
men den här den är ju strålande fin.
Eller hur ?!


Sen åt vi god lunch på Hattaviken.
Fisk så klart!


Och solen stod lågt på himlen över havet. 
Dagarna är ju så korta nu.
Men snart så vänder det!


I söndags var vi i en annan liten stad,
Ulricehamn.


Gick en sväng på Storgatan, 
julpyntad och mysig.

Fikade på ett nytt och så mysigt café,  Riddargränden



Sen åkte vi upp till Enebacken.


Och träffade den här lille krabaten.
Alfons.


Så söt och gullig!
Mjuk som en liten nallebjörn.
Åtta veckor gammal, 
och kom hem till sin nya familj i lördags.

Jag lider ju av en stark hundrädsla/hundfobi,
men tänkte att jag vill klara av att vara med den här hunden.
Så jag ska verkligen försöka att vänja mig -
åtminstone vid en här lille hunden.
Jag har försökt förut genom åren
 - men å, det är verkligen inte lätt när man får panik och flyktkänslor.

Men det gick riktigt bra med den lille Alfons.
Jag kände mig ganska avslappnad,
och kunde faktiskt klappa honom när N höll honom i knät.


Vi gick ut och hämtade oss en liten gran, 
som vi har utanför vårt hus nu.
Goe lille kattungen Sune följde med!



Sen gick vi in och fikade, 
kaffe och mina hembakta pepparkakor.




De bor så vackert här uppe...


...ja, om ett julkort eller en saga!

1 kommentar:

Channal sa...

Sötchock! Vilken gosig hundvalp, mys!
Visst är det tråkigt att allt det vita vackra är borta. Nu har vi bara mörker o smuts! Får göra fint inomhus! Tack för vackra vinterbilder!

KRAMAR Anna